free amp template

Dag Joost...

Jou kennen is jou Missen

Een herinnering opschrijven aan Joost Valk is bijna niet te doen en doet hem ook geen recht. Je kán er gewoon niet een enkel moment uitpikken.

Joost was deelnemer aan de derde Partners in Policymaking cursus en dat werd dankzij hem ook gelijk de beste versie.

In zijn aanwezigheid werd alles licht, kleurig, creatief en optimistisch. Daar had hij geen woorden bij nodig -hoewel hij een verwoed prater was- maar enkel zijn lach en aanwezigheid haalde het beste in ieder ander naar boven.

Joost is jarenlang verbonden gebleven aan Stichting De Toekomst als voorzitter en vond het zijn plicht daar „werk voor te verzetten,” anders had het volgens hem niet zoveel zin. Aan Inclusie moesten we samen werken vond hij. Wat hij niet zag is dat mensen zich vanzelf openstelden, hun feilbaarheid leerden waarderen en nieuwsgierig werden, enkel en alleen door zijn aanwezigheid.

In ons laatste gesprek zei je, dat je zoveel van me geleerd had. Het omgekeerde is echter veel meer waar. Door jou heb ik acceptatie en inclusie echt leren begrijpen.

Je zei ook dat je vrede had met je heengaan. Dat kan ik echter niet, jou missen is voor ons allemaal een te groot verlies.

Erwin Wieringa

INCLUSION